Tuesday, December 28, 2010

93 - Wey ini cool






Set headphone official star wars ciptaan Coloud..May the force be with u (sambil main game Star Wars The Force Unleashed 2)




Tapi Darth Vader nie awesomeness..mungkin tidak setanding Sennheiser..tapi sebagai seorang padawan harus meliki..lmao

Friday, December 10, 2010

92 - Cunt?

pebende lu..orang nak pki snoods pun tak bole..sejuk kot..

91 - My real competitor

is Molly..aku tak pernah compare diri aku ngan orang lain..tapi Molly adalah competitor aku yang sebenar..dan aku tidak boleh kalah dengan dia..

Thursday, December 9, 2010

90 - Happy Human Rights Day

kau gelar diri kau genuine homo sapien? wake up..pls do a lot trading in human body part globaly..if u are alien coakcroach..

Wednesday, December 8, 2010

89 - Hari ini

Aku hanya berjaya menyiapkan suku sahaja daripada design sebatang roof beam hari ini..daripada pukul 4.30ptg sampai pukul 7.30mlm di kedai makan seorang diri..

Tuesday, December 7, 2010

88 - A must-see-movie

James Franco berlakon dan menceritakan kisah benar pasal Aron Ralston yang terpaksa memotong tangannya ketika terjatuh di dalam gua..Motivate filem seperti mendengar nyanyian Susan Boyle dan Paul Potts..disamping makian daripada Gordon Ramsay..

Saturday, December 4, 2010

87 - Azam untuk Awal Muharam

Berhenti merokok pada 7 Disember 2010 bersamaan 1 Muharam 1432..dengan bantuan Niquitin

>> terbukti secara klinikal dalam membantu berhenti merokok
>> menggandakan peluang berhenti merokok
>> perlindungan 24 jam - walaupun terhadap ketagihan kuat di awal pagi
>> melegakan ketagihan dalam beberapa minit

86 - Past Time

Aku sekarang sedang melayan Masterchef edisi Amerika..cooking game show ini adalah salah satu rancangan wake up call kepada sesiapa yang sering down seperti aku..

dan kalau korang belajar di Uniten, si Gordon Ramsay nie sebiji mcm Dr. Bashar..tetapi berlainan bidang..

Saturday, November 20, 2010

85 - Impian

Aku ingin kembali aktif untuk menulis blog..seperti blogger lain..tapi ketandusan idea, metafizik, espistemologi, dan logik..lmao

Friday, September 3, 2010

81 - Jepun

Semua student melainkan aku dan beberapa pelajar yg lain menggunakan teknologi dan pemikiran Jepun..tetapi pelajar-pelajar yg lain menggunakan britush code..tu sebab la nak lebarkan jalur gemilang pun tak mahu..dari education fundamental pun tak menggunakan cara Malaysia..bagaimana?

Tapi yang Jepun itu lah juara..yang sibuk membanggakan British..

Tuesday, August 31, 2010

80 - Kalau ditakdirkan aku bukan Gooners

Aku mcm kebanyakkan masyarakat melayu lain yg menyokong bola english premier league atau kelab bola "sandarkan pada kenangan"..Guten Tag..Jika ditakdirkan aku bukan gooners aku akan menyokong Si Lanun St. Paul..Kelab sosialis atau True Punk..bole dikatakan one piece..

Si Lanun St. Paul
Dan idola manager aku kalau bukan Arsene Wenger adalah Holger 'skinhead' Stanislawski

Senang-senang Arsene Wenger kene tumbuk dengan Holger..


Monday, August 30, 2010

79 - Lama tidak update blog

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
updated

Monday, July 26, 2010

78 - Long time ago in the galaxy far away

Di dingin subuh ku tulis coretan hati, sambil menghirup udara sejuk tanah bukan asal diri.
Diri yang sedang buntu mencari ilham, mencari kata-kata sesuai untuk cerpen yg kian lama terbengkalai.
Diri yang teringat kekaseh jauh nan disana, tetapi hakikatnya mereka akrab bersama.
Merentasi lautan,waktu, tanah jajahan bukan sempadan. Diri dan Kekaseh tetap cekal tempuhi hari demi hari menanti kesatuan semula, menjunjung tinggi keutuhan CInTA.


Monday, July 19, 2010

77 - Impian seorang Ingineur

Balik kelas pukul 6 jalan jam sana sini..semua orang berebut-rebut nak balik rumah..kebanyakkan orang tiada perasaan sabar dan tolenrasi..semua bagaikan raja di jalanan..hanya mementingkan diri sendiri..jikalau ditakdirkan aku menjadi seorang engineer dan mempunyai projek2 sendiri yang berjuta-juta harganya..aku memperuntukkan sedikit membeli helipkopter yg dilengkapi dengan Hellfire Missile Launcher (click sini)..dan apabila waktu pulang kerja cuba jatuhkan misil nie kat jalan-jalan utama ibu negara dan tidak lupa juga di jalan Sg. Chua..adakah mereka akan bekerjasama antara satu sama lain..atau mencari jalan pintas lain untuk melepasi kawasan kejadian..

Wednesday, July 14, 2010

Monday, July 12, 2010

72 - 15 jam

Keadaan rehat badan secara semula jadi dialami seluruh dunia fauna. Kita dapat beristirehat dan segar ketika bangun. Memang segar la kalau dah 15 jam tidur. Ini semua penangan world cup yang menyusahkan ramai manusia yg tidak sama peredaran masa waktu negaranya.

Thursday, June 24, 2010

68 - Rusch

Ia nya adalah sebuah jam yg dikeluarkan dari kilang di sweeden..

Wednesday, May 12, 2010

67 - Alam Masyar

1. Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yg lain..Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

2. Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa". Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak
mati.

3. Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

4. Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

5. Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

6. Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

7. Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

8. Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah Ta'ala. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

9. Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

10. Terdapat satu kolam kepunyaan Nabi Muhammad s.a.w. bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

11. Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
  1. Pemimpin yang adil.
  2. Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
  3. Lelaki yang terikat hatinya dgn masjid.
  4. Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
  5. Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".
  6. Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
  7. Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.
12. Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah Ta'ala. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah saw. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

13. Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad s.a.w. ke hadrat Allah Ta'ala. Lalu diperkenankan doa baginda.

14. Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.

15. 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

16. Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

17. Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.

18. Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

19. Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad s.a.w., dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

20. Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

21. Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

22. Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad s.a.w. dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.

23. Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.

24. Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.

25. Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

26. Syafaat Nabi Muhammad s.a..w. di akhirat :
  • Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
  • Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
  • Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
  • Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah Ta'ala.
27. Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh
Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini
berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000
orang yang lain.

28. Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

29. Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

30. Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


Rujukan:

Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al-Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

Dalam sepotong ayat dan hadis ada menerangkan:

"Sesungguhnya yang mengada-adakan kebohongan itu hanyalah orang-orang yang tidak beriman dengan ayat-ayat Allah dan merekalah pembohong-pembohong ." (An-Nahl ayat 105)

"Barangsiapa mengatakan dariku apa yang aku tidak katakan, maka hendaklah Ia bersedia mengambil tempatnya dari Neraka."(HR: Az-Zahabi dlm Al-Kabair.)

65 - Coming Soon



Saturday, April 24, 2010

64 - Habis madu sepah dibuang

bro bile kitorang menang lu takde pun panggil kitorang bodoh..bukan lagi suka main puji kitorang..bile kitorang score gol bukan lagi menjerit..bile kitorang kalah dan seri macam-macam lah korang maki kitorang..korang ingat kitorang nie ape? - arsene wenger..

p/s : bro standard la bro..perdana menteri kitorang pun kene maki dengan rakyat..lu nak touching2 pesal bro..team lu main mcm pundek takkan la kitorang nak puji menggunung

Sunday, April 18, 2010

63 - You let us down, Arsene Wenger

Fabianski is a fucking plumb

i hate silvestre and fabianski..............

SPEND SOME MONEY WENGER YOU FUCKIN PLONKER

stupid arsenal

Lazy performance and got what we deserved!

fabianski suck..

wenger please release fabianski asap!!

3 goals in 10 mins..this must b a fuckin joke

this team is killing me

stupid fabianski....i dont like him to be a goal keeper

goodbye title..............fuck offffff just pissed off at this moment

spoil from fabianski...

silvester , fabianski r stupid all of time!

p/s: we speak different voices from all over the world wenger..FUCK YOU.

Thursday, April 8, 2010

62 - cikgu

menjadi seorang guru bukannya senang..tapi aku dah melalui pengalaman tersebut..menjadi cikgu tuisyen sementara..apabila kau menyampaikan ilmu di hadapan kepada murid-murid yang inginkan ilmu ikhlas dari seorang guru..macam-macam perilakuan dapat dilihat..ada yang buat-buat pandai..ada yang fokus dalam pelajaran..ada yang tidak buat apa yang disuruh..dan ada juga pelajar yang langsi..

tapi kau hanya sebagai cikgu tuisyen yang di mana tugaskan hanya menyampaikan ilmu..bukan tanggungjawab kau bila mereka tidak ambil peduli tentang apa yang disampaikan..persaan sedih juga apabila mereka tidak berjaya nanti..

hati kanak-kanak ikhlas..jika mereka sedang memuji..mereka melukis gambar guru mereka di papan putih..dan membelai rambut guru mereka.."cikgu handsome la.." kata mereka..memang hati mereka ikhlas..

61 - Bentder Bodoh

Hey nicklas if u search your name in google..then its appear this title..it's not mean that you good in football..don't ever proud of yourself..that's mean u fool..

budi bahasa budaya kita..that is what my country teach us..

Wednesday, April 7, 2010

60 - SELANGOR, n9 and their ally

Thy deserve for a lowercase because has some corrupted ally that f**king bias in between this game.. Why should this happened? and what the exactly purpose that u did this..we are red giants got paid same as Kelantan, Terengganu,and last but not least Perak..our hope only on Kedah..if u do a little mistake the disaster falls..every single man is their ally..

Lets look at the western football especially Europe..mostly their game is clean..the referee is 'fair' for both team..what for you doing this? to get the money and raise your influence..i always spending times have a coffee with my foreign student from outside..they like football and ask me how many time have malaysia had won world cup ? Im ashamed and I said never once..

Our people always talk about this especially men..then we condemned the player not good enough..our strength is lesser than western..i think this is not the excuse..our body size is exactly same like Spain (Euro 2008 champion)..Fabregas, Iniesta, Xavi Hernandes..they not bigger like Gerrard, others England, German and the rest..but we don't know..where is the problem..so pls get away from our beloved sport..and u don't even know about football just keep your money for your own, godsake..you are totally godforsaken person in this world..

p/s: u are cunt and twat..and a little bit bastard..i hate n9 with their allies..f**k off

Friday, March 26, 2010

59 - Beberapa langkah

apabila kau berjaya menyudahkan approximate analysis portal method..daripada satu tingkat ke 2 tingkat tidak mustahil sehingga bertingkat-tingkat..seperti klcc, burj al-arab, taiwan 101, khalifah tower, eifflel tower, dan lain-lain lagi..

Friday, March 19, 2010

58 - Mamadou Sisoko

Tonight is the night for ex-girlfriends
I’m trying to call all my ex-girlfriends
Cause I feel alone and I need an ex-girlfriend
To be here with me just like my friend or more

Tonight is the night for ex-girlfriends
But I think I hate all my ex-girlfriends
It’s 5 A.m., I can only call american ex-girlfriends, they’re not too mean but they are too far for Sex.
Sex, sex, sex!

So I leave a message to all my ex-girlfriends saying
“Hey, what’s up, how are you my friends? I’m coming to New York soon, would you be my fuck friend?" You’ll never reply cause you think I’m just depressed and you’re right.
My ex girlfriends!
No, you don’t even deserve to have your name in a crap song
So I won't say your names, you’re big enough to know

It’s all about you, It’s about you

The name of the number one, start with the T
She said “Hey c’mon, its gonna be so fun”
But she’s the most unfunny person I have ever met
Anyway, she was gorgeous and sweet, boring but sweet
Until the day she said, until the day he said:
“Sorry baby, but except Bob Dylan we have nothing in common”

Age, 26
Dumped after 2 months
Profession, liar! Liar, liar, liar
She’s such a fucking liar
We were in love, so in love, we were so in love
We were in love!

The name of the number two, start with the K
No, actually it start with the C, but with the K you think he's the coolest

I was ready to leave Paris for her and be a good housewife in the middle of the Kansas
But from one day to the other he decided it was over
For no reason, you know?
Just because it’s over!
She was so romantic, sex was so electric
Everything was magic
But she was…just a trick, just a fucking trick

Age, 33
Dumped after 3 months of dreams and tears, and tears, and tears
We were in love, so in love, we were so in love
We were in love!

The name of the number 3, start with an M
The winner of the competition, the worst of them.
All she does is watch TV and do coke, drink whiskey and scream his jealousy.
She was not romantic, sex was catastrophic.
She was an alcoholic, she was just pathetic.
Just pathetic.

There's some that you wanna talk about and some that you don't
There's some that you wanna hear about and some that you don't.
I wanna hear about you ladies, I wanna hear about you
Cause anway you know,that it's all about you.
It's all about you, it's about you
All about you, all about you!

Tell me why are you gone?
You're just losers and I'm alone
Again.

Saturday, March 13, 2010

57 - Beberapa Hari yang lalu

4 orang rakan berkongsi masalah yang sama..rakan pertama menceritakan kucing kesayangannya dicuri oleh rakan baiknya..rakan kedua menceritakan kereta yang baru sahaja beliau pakai untuk setahun dicuri oleh boss lamanya..rakan ketiga memberitahu bahawa pelajarannya merosot kerana lecturer nya memilih kasih apabila menanda assessment..rakan ke empat sentiasa bahagia bersama orang yang tersayang..dan hanya mampu tertawa melihat ragam 3 rakan beliau..

56 - Penat Lelah

Mengharapkan sesuatu balasan yang setimpal dengan hasil usahaku..siang dan malam berhempas pulas..jadual penuh dengan tugasan..emosi jatuh tiada sokongan..moral memuncak kerana persaingan..

Monday, February 8, 2010

55 - 1,2,3 dan 4 jari

qwertyuiop
asdfghjkl
zxcvbnm

delete..no backspace

by Macbook

Friday, January 15, 2010

54 - melayu proto dan melayu neutro

adalah melayu yang sebenar pada kemunculan pertama zaman paleolitik..
yang penuh dengan sopan santun, jujur dan tidak pernah menipu..
tetapi sekarang melayu sudah berubah..
mungkin suatu hari nanti khinzir pun boleh jadi halal..

cuba google "melayu"..apa yang paling utama..
malu bukan..macam mana kita mahu mengaku kaum kita adalah melayu..


gambar hiasa semata-mata..